nyttig? (onyttig)

Det är verkligen inte min grej, att vara nyttig alltså. Varför ska det vara så förbannat svårt att hålla sig borta från godsakerna på vardagarna? På helgerna bryr jag mig inte ett dugg, inget emot en chipspåse då, men det är det här på vardagarna som jag önskar jag kunde undvika. Man känner sig bara uppsvälld och äcklig men ändå kan jag inte låta bli. Värre nu när jag har körkort också - då är godiset bara en liten biltur bort och det är riktigt svårt att hålla sig ifrån. Men ska verkligen försöka denna vecka, på riktigt. Istället för en påse gotta kanske en skål med frukt vore något liksom. =)

Dagen har iallafall varit riktigt lätt och smidig. Det är ju ny vecka nu igen och det känns som denna vecka är rätt händelserik. Får hoppas på det iallafall. Hatar verkligen när tiden bara står stilla. Slutet av veckan bjuder iallafall på lite roligheter. På fredag ska klassen åka till tv4 i sundsvall och kika på morgonsändningen, spännande, och på lördag blir det en rejäl utgång. Hade tänkt hinna med lite promenader i veckan också. Dock blir det ingen ikväll då det är så gott som storm ute. Brr brr.
Idag är det även en månad kvar till den såå efterlängtade Malta resan. Känns fortfarande väldigt overkligt, men det börjar ju verkligen närma sig nu!

Nu ska jag dona lite käk minsann. Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0